כבל מתלמדן: "המתווה של הגז צריך להיות כהגדרת 'זה נהנה וזה לא חסר' • האזינו

    דוד לזר | הקלטה באדיבות: ilcast No Comments on כבל מתלמדן: "המתווה של הגז צריך להיות כהגדרת 'זה נהנה וזה לא חסר' • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "מה שידענו קודם מההדלפות אני רואים כעת בגלוי", אמר הערב (שלישי) יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' על מתווה הגז שהצבעתו נדחתה אמש בניגוד לדעתו של ראש הממשלה נתניהו.

    "אם זה לא כצעקתה – מדוע  השר אריה מחלוף דרעי נמנע מלחתום על זה?, אלא דרעי הבין שהוא לא מוכן לקחת דבר כזה על שכמו ולכן העביר את הסמכות לממשלה ולכנסת", לדברי כבל, "מדובר במונופול ובמתווה – המדינה לא הצליחה לקבוע או לפקח על המחיר".

    כבל הסביר למימרן כי "לא אתה ולא אני קובעים מה זה מונופול אלא הממונה על ההגבלים והוא זה שהחליט שזה מונופול, לא יכול להיות שיבוא מאן דהו ויעקוף אותו, זה מה שנקבע ולא יעזור אם ננסה לעקוף אותו".

    לדבריו של כבל, "קרא לנו נס גדול – התגלה גז, וראוי שאזרחי ישראל ייהנו ממנו, מדובר ב'זה נהנה וזה לא חסר', וחס וחלילה אין בליבי להגיע למצב שמאן דהו לא ירוויח ולא טוב, אנשים שמשקיעים צריך שירוויחו – אני לא רודף טייקונים או עשירים, אלא אני רוצה שנגיע למצב של זה נהנה וזה לא חסר ולא למצב של זה נהנה נהנה וזה חסר חסר", אמר כבל.

    על דרעי אמר כבל: "אני חושב שבנקודה הזו הוא עשה בצדק, תכלס, מה שהוא עשה הביא לתמונה ששינתה את המהלך ופתחה אותו לתיקון. זה יאמר לזכותו והוא קיבל ממני הרבה מחמאות, כי לולי ההחלטה שלו לא לחתום היינו מוצאים את עצמנו במצב של 'ולא נודע כי באנו אל קרבנו'.

    כבל הדגיש כי הדיון סביב מתווה הגז הוא "לא שאלה של אופוזיציה – קואליציה אלא שאלה של מה נכון למען אזרחי ישראל", אמר בדיפלומטיות צפויה.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות